Begrijp het leerproces en begeleid jouw kind naar succes op school

Wij nemen de onzekerheid weg bij het begeleiden van jouw kind. In de Leerfix Online Leeromgeving leert jouw kind effectief leren terwijl jij hierbij begeleidt als een professionele bijlesdocent, zonder een fortuin aan bijlesscholen kwijt te zijn.

Leren leren

Als jij jezelf één van de volgende vragen ook wel eens gesteld hebt, dan ben je op de goede plek.

 

“Hoe haal ik hogere cijfers?”

“Waarom lukt het leren niet terwijl ik zo hard werk?”

“Hou ik nog wel vrije tijd over?”

“Hoe leer je eigenlijk het slimst?”

“Hoe kan ik een toets het beste voorbereiden?”

“Waarom zeuren mijn ouders steeds over mijn huiswerk?”

“Ik vind het starten aan mijn schoolwerk moeilijk”

“Hoe kan ik mij beter concentreren en focussen?”

Dit levert leren met Leerfix jou op!

Hogere cijfers binnen enkele weken.

Meer rust omdat je meer overzicht hebt.

Meer vrije tijd omdat het leren makkelijker gaat.

Je leert slimmer en bespaart hiermee tijd.

Een wetenschappelijke aanpak met zelfscans en bewezen leerstrategieën.

Toegang tot stappenplannen voor leren op maat

Rust in huis omdat het schoolwerk goed voor elkaar is.

Toegang tot hulp van onze leer experts.

Extra hulp bij bètavakken zoals wiskunde.

“Ik was slecht in wiskunde en zo werd ik toch wiskundeleraar”

“Ga later alsjeblieft nooit iets met wiskunde doen”! Dit is wat mijn wiskundeleraar tegen mij zei toen ikzelf op de middelbare school zat. Ik deed mijn best maar haalde inderdaad de ene onvoldoende na de andere. Het was zo erg dat ik gemiddeld met gemiddeld een 4 naar mijn eindexamen ging. Ook in de derde klas ging wiskunde niet goed. Het ‘probleem’ was dat ik wiskunde wél heel leuk vond. Ik wilde voor mijn vakkenpakket wiskunde A en B kiezen toen mijn leraar na heel veel twijfelen zei: “het is goed op twee voorwaarden”:

  1. Je besteedt elke dag 2 uur aan je wiskundehuiswerk.
  2. Je gaat later nooit iets met wiskunde doen (😊 haha hij moest eens weten).

Achteraf weet ik dat de boodschap van mijn leraar niet heel erg positief was. Hij had een leerling voor zich die graag wilde maar het nog niet zo goed kon. Hij praatte mij eigenlijk een mindset aan waarin ik ervaarde dat ik het niet kon en ook nooit ging leren.

Iedereen kan een wiskundeknobbel krijgen.

Maar al deze dingen bedacht ik toen nog niet. Ik was alleen maar blij dat ik de vakken mocht kiezen die ik wilde en dacht er verder niet zo over na. En zoals ik hierboven al vertelde, ik bracht er niet al te veel van terecht. Met een 4 gemiddeld voor wiskunde B ging ik mijn eindexamen in. En toch leerde ik in deze tijd heel veel. Namelijk hoe ik het voor elkaar kon krijgen om toch goed te worden in wiskunde. Er moest toch een manier zijn om het ‘kwartje te laten vallen’.

En dit gebeurde: tijdens mijn examenjaar snapte ik het vak opeens. Ik begreep ineens wat ik doen moest bij de verschillende opgaven en vraagstukken en het enige wat er nog moest gebeuren was zorgen dat ik de berekeningen en uitwerkingen kon maken die hoorden bij mijn oplossingsmethode. 

Het resultaat voor mij was dat ik op het examen voor wiskunde A een 9 haalde en voor wiskunde B een 7. En ik weet zeker dat wanneer het kwartje wat eerder gevallen was dat het cijfer voor wiskunde B met gemak nog wat hoger kon zijn. 

Ongemerkt heb ik mij een methode eigen gemaakt die ik later ben gaan uitwerken en gaan onderwijzen aan mijn leerlingen toen ik zelf wiskundeleraar was geworden. Het mooie van het verhaal is dat ik op de dezelfde school kwam te werken als waar ik ook zelf op school heb gezeten. De genoemde leraar van wie ik echt niks met wiskunde mocht gaan doen …, werd mijn collega 😊. En de methode die ik heb gebruikt kan jij nu ook leren!

15 jaar

Als ervaren docent heb ik al duizenden leerlingen wiskunde aangeleerd volgens de Maak Werk Van Wiskunde methode.

250+

Als brugklasmentor heb ik honderden leerlingen geholpen met plannen en andere studievaardigheden.

90%

Ruim 9 van de 10 leerlingen haalt slechtere resultaten omdat ze niet hebben geleerd hoe te leren. Wij lossen dit op.

Als mentor van brugklas leerlingen heb ik al veel kinderen en hun ouders begeleid bij het leren op de middelbare school. Dat de overstap vanaf de basisschool groot is, is duidelijk. En vaak komen ouders hier ook snel achter. Leerlingen vinden het vaak lastig om overzicht te krijgen over het te maken werk, vinden het heel veel en worden ook nog eens aan alle kanten afgeleid. Vaak komt het gespreksonderwerp al snel op bijles. Want een onvoldoende voor geschiedenis, nederlands, wiskunde of welk vak dan ook? Deze kan vast snel worden weggewerkt met goede één-op-één begeleiding. Maar tja, dan de financieën.

“Moet mijn kind dan tot aan zijn examen bijles volgen? Hoe duur wordt dat wel niet?”

Bijles

Bijna een kwart van alle leerlingen in het basis en voortgezet onderwijs krijgt een vorm van bijles. Leerlingen maken onder begeleiding van bijlesgevers, bureaus en instituten 1 tot 5 dagen in de week hun huiswerk.

Je kan jezelf afvragen of er dan iets ontzettend mis gaat in het onderwijs. Waarom kunnen scholen deze leerlingen zelf niet goed genoeg begeleiden? Of komt de lat steeds hoger te liggen omdat er (onbewust) rekening wordt gehouden met het feit dat leerlingen bijles krijgen? Willen veel ouders sowieso het maximale uit hun kind halen, ongeacht het niveau van het onderwijs dat geboden wordt? Moeten corona-achterstanden weggewerkt worden?

Wat de reden van de bijles ook is. De vraag is wat uiteindelijk de lange termijn opbrengst hiervan is?

Zelfsturend leren

Scholen gaan er steeds meer vanuit dat leerlingen zelfsturend kunnen leren. De taak van de leraar verschuift steeds vaker van docent naar coach. De leerling moet eigenaarschap krijgen en ervaren over het eigen leerproces. Maar feit is dat kinderen in de leeftijd van 10 – 18 jaar bij dit zelfsturend leren nog heel veel begeleiding nodig hebben.

Het starten aan een taak, verantwoordelijkheid nemen voor het eindresultaat, niet laten afleiden, creatief denken, goed begrijpend lezen en probleemoplossend vermogen zijn allemaal vaardigheden waar het puberbrein nou al heel erg goed in is.

Maar ook jij doet vast en zeker al aan zelfsturend leren. Als je zelf beslist hoe en wanneer je leert en hier een plan voor maakt. En ook als je er voor kiest om samen met iemand anders te leren.

Stiekem kan je het al

Vaak gebruikt je zelfsturend leren ook buiten school. Je hebt waarschijnlijk zelf je hobby gekozen. En je denkt er vast over na hoe je deze hobby zo goed mogelijk kan uitvoeren. Sta jij in de spits van je voetbalelftal en bedenk je hoe je die bal zo goed mogelijk in het doel kan schieten? Je bent zelfsturend aan het leren. Je bedenkt vast ook of je jezelf aan goed genoeg vindt in je hobby en waarom je dat vindt. En je kiest ook degene met wie je je hobby graag samen wilt uitvoeren. Allemaal zelfsturend leren.

Best makkelijk dus eigenlijk, dat zelfsturend leren. Maar lukt dat ook op school? Kan ik daar wel zelf bepalen wat ik leer? En wanneer ik dat doe? Kan ik mijn eigen toekomst bepalen? Mag ik dat allemaal zelf beslissen en leer ik hiervoor wel de juiste dingen? Allemaal hele terechte vragen maar geen zorgen. Ook jij kunt leren hoe zelfsturend leren werkt voor jou.

Studievaardigheden

Om goed zelfsturend te kunnen leren heb je vaardigheden nodig. Bijvoorbeeld de zogenoemde executieve vaardigheden, die gaan over hoe goed jij jezelf aan het werk kan zetten en houden.

En ook studievaardigheden zijn erg belangrijk. Voorbeelden hiervan zijn begrijpend lezen, probleemoplossend vermogen, samenwerken, creatief denken en kritisch denken. Deze vaardigheden zijn erop gericht dat mensen zich snel kunnen aanpassen in onze snel veranderende maatschappij. Ze worden ook wel de 21ste-eeuwse vaardigheden genoemd.

Bijles of Leren leren?

Nu komen we weer terug op de bijles die ouders al heel snel willen voor hun kind. Wat is het doel van deze bijles? Als je tijdens deze bijles vooral wordt bijgespijkerd in de inhoud van het op te halen vak, dan heb je waarschijnlijk nog heel lang bijles nodig. De vraag is dan namelijk of je kern van het probleem aanpakt.

Zonder de juiste vaardigheden zal je waarschijnlijk steeds weer achterlopen met bepaalde vakken zonder dat je hier voor je gevoel invloed op hebt. Te weinig inzicht of je kan het gewoon niet wordt er dan gauw gezegd.

Maar wordt er tijdens de bijles aandacht besteeds aan het ontwikkelen van je executieve- en studievaardigheden? In dat geval wordt je steeds beter in zelfsturend leren en zal je een steeds sterkere leerling en persoon worden. Een leerling die na verloop van tijd bijles niet meer nodig heeft omdat je het nu zelf kan.

FAQ

Hoe werkt de aanmelding?

Nadat je betaald hebt, is er per direct een ouder-account aangemaakt met de gegevens die zijn opgegeven. Hiernaast ontvang je gelijktijdig een e-mail met een inlogcode voor degene, jouw kind / leerling, die met het programma gaat werken. Hiermee kan op de site in het ‘Start Hier!’ tabblad een leerling-account worden aangemaakt. Deze is dan gelijk gekoppeld aan het ouderaccount. Letterlijk binnen  5 minuten kan er dus gestart worden.

Is Leerfix geschikt voor mijn kind?

Leerfix is ontwikkeld voor alle leerlingen van groep 7 en 8 van de basisschool én voor scholieren van klas 1 t/m 3 van vmbo t/m gymnasium.

Hoeveel kost Leerfix?

Bij Leerfix kennen we maand- en jaarabonnementen. Een maandabonnement (per maand opzegbaar) kost €20 / maand. Een jaarabonnement (per jaar opzegbaar) kost €16 / maand. Je kan ook voor meerdere kinderen een abonnement afsluiten. Bij 2 accounts krijg je 10% korting en bij 3 accounts 20% korting. Dit wordt automatisch verrekend bij de betaalpagina.

Ik heb een school / bijles instituut. Kan ik Leerfix hiervoor inzetten?

Jazeker! Leerfix is een hele goede aanvulling voor jouw leerlingen. Vanaf 10 accounts krijg je 50% korting op de totaalprijs. Dit betekent dat jouw leerlingen al voor €10 / maand gebruik kunnen maken van alle wetenschappelijk zelfscans, stappenplannen, kennis-workshops en doe-workshops.

Neem voor meer info contact op via wouter@leerfix.nl of 06-28876993.

  • Deel via

Inloggen